Andreas Nikolas Niki Lauda bivši je austrijski automobilista i trostruki svetski šampion Formule 1. Osim formulom 1 bavio se i preduzetništvom, a bio je i pilot. Rođen je u Beču 1949.godine.
Osvojio je tri šampionske titule: 1975, 1977. i 1984. godine.
Niki Lauda je legendarni vozač Formule 1. Rođen je odmah nakon Drugog svetskog rata u Beču u veoma imućnoj porodici industrijalaca.
Nikija škola nikad nije zanimala i bio je loš đak. Njegova strast bili su samo automobili. Svi su u porodici Laudi bili advokati ili biznismeni. Nikija to nije zanimalo, on je bio opsednut brzinom. Nikad u porodici nije imao podršku i nikad od njih nije dobio ni jedan dinar.
–„Zaboravi na Formulu 1. Tvoj posao je da se baviš porodičnim biznisom, onako kako se bavio tvoj deda, a kasnije i otac. Formula ne dolazi u obzir“, jasno su mu poručivali zabrinuti roditelji.
Niki nije želeo da odustane od svojih snova, a Niki je poručio svojim roditeljima.
–Kada postanem svetski šampion, nemojte me tražiti. Tada neću biti vaš sin, vaš unuk, neću biti neko ko vas poznaje“, odgovorio je Niki najbližima.
Mesto u F1 timu kupio je Lauda novcem od kredita iz jedne austrijske banke. Vozio je za tim March koji je tada bio u Formuli 2. Prva godina u Formuli 1 je bila razočaravajuća. Uzeo je još jedan kredit od banke i prešao je u tim BRM.
Ni tu mu nisu baš cvetale ruže jer je bolid bio dosta lošiji od njegovih očekivanja. Ali Niki Lauda je uz pomoć svojih mehaničara unapredio svoj bolid.
Prijatelj Niki Laude, koji je iz ekipe BRM prešao u Ferari zamolio je gazdu ekipe Ferari da dovedu Laudu. On je za Laudu tvrdio da je najbolji vozač kog je ikada upoznao.
Odmah po dolasku u Ferari osvaja svoju prvu titulu prvaka sveta. Niki Lauda je tada dobio nadimak „računar s mozgom“. Taj period je obeležila i katastrofalna nesreća koju je doživeo 1976. godine u Nirburgringu u Nemačkoj kada je zamalo izgubio život.
Tada je u drugom krugu trke izleteo sa staze. Bolid se pretvorio u buktinju, a Lauda je ostao zaglavljen u njemu. Prijatelji i saradnici su brzo potrčali da ga izvuku, ali opekotine su zahvatile celo telo.
Krv mu se zatrovala od udisanja otrovnih gasova. Kada je pao u komu sveštenik mu je očitao poslednju pričest. Nekim čudom se izvukao i spasio. Samo šest nedelja kasnije Niki Lauda se vratio. Stigao je četvrti na cilj u trci za Veliku nagradu Italije.
Niki je 1977. osvojio po drugi i poslednji put svetski šampionat u dresu tima Ferari. Gazda Ferarija ga nazvao izdajicom jer je prešao u Brebem, tim Bernija Eklestona.
Posle dve godine napušta Formulu 1 jer mu je kako je sam tada izjavio „dojadilo da se stalno vozi u krug“.
Laudi su dva puta presađivani bubrezi. Prvi bubreg mu je organizam odbacio a donator mu je bio rođeni brat. Drugi bubreg mu je donirala 30 godina mlađa supruga. Supruga Niki Laude je stjuardesa Birgit Vecinger. Ona mu je rodila blizance Maksa i Miju.
Niki Lauda se nakon okončanja karijere povremeno uključivao u Formulu 1 kao menadžer i konsultant pojedinih timova. Pokrenuo je i avio biznis.
Niki Lauda umro je 20. maja 2019. godine u 70. godini života.
Related Posts:
- Miroslav Ćiro Blažević je trebao biti sveštenik.…
- Ona je bila najprivlačnija Jugoslovenaka, a udala se…
- Bivši fudbaler Crvene zvezde uhapšen zbog nasilja nad ženom.
- Skandal nad skandalima! Uhapsili fudbalera zbog ovoga!
- Molio majku da ga ubije. Fudbalsku legendu spasio…
- Sveštenik reagovao zbog ponašanja na slavi Bobe Živojinovića